Tips en tricks van de service afdeling van HEIDENHAIN

Hebt u vragen over onderwerpen die betrekking hebben op onze klantenservice? 

In deze rubriek vindt u regelmatig nuttige informatie die u snel verder helpt bij uw dagelijkse werkzaamheden.

HELPLINE+ in plaats van service op locatie

U kent ongetwijfeld onze gratis helpdesk en de services op locatie door de HEIDENHAIN-technici. Met HELPLINE+ biedt de klantenservice van HEIDENHAIN nu ook diensten via onderhoud op afstand aan. Profiteer van het nieuwe aanbod en de voordelen ervan, zoals een hoge flexibiliteit of tijd- en kostenbesparingen. De HELPLINE+-aanbiedingen omvatten met name de ingebruikname, configuratie en advies met betrekking tot:

•    PLC-, gewonetaal-, python- en NC-programmering
•    Maken van gebruikersspecifieke gebruikersinterfaces voor de besturingen TNC7 (Qt/QML) en TNC 6xx (GTK2) van de machinefabrikant
•    Integratie van camerasystemen van derden in de gebruikersinterface van HEIDENHAIN-besturingen
•    Kinematische aanpassingen
•    Integratie van hoekkoppen
•    Maken van speciale cycli
•    Afstelling van de aandrijfregeling met TNCopt
•    Diagnoses via HEIDENHAIN PC-Tools, bijvoorbeeld TNCscope
•    Ingebruikname en configuratie van de signaalomvormer EIB 700 en de ACCOM-software
•    Ondersteuning inbedrijfstelling functionele veiligheid en aandrijvingsgeneratie Gen 3
•    Software-oplossingen van de Digital Shop Floor van HEIDENHAIN
•    OPC-UA-koppeling met StateMonitor of HEIDENHAIN NC-server

Tot nu toe vonden deze werkzaamheden plaats in het kader van een service op locatie door een HEIDENHAIN-technicus in uw productie. Daarentegen biedt onderhoud op afstand u natuurlijk aanzienlijke voordelen:
•    De werkzaamheden kunnen veel flexibeler gepland en uitgevoerd worden, zodat ze optimaal bij uw operationele processen passen en zo weinig mogelijk productietijd vergen. Daartoe kunnen de diensten ook in
     verschillende stappen worden opgesplitst en op verschillende tijdstippen worden uitgevoerd
•    Bij complexe projecten kunnen experts uit alle serviceafdelingen op een doelgerichte manier en naar behoefte worden betrokken. Zo profiteert u altijd van de optimale vakkennis uit het desbetreffende taakgebied
•    U bespaart tijd en kosten door het wegvallen van de reistijden

Hoe kunt u gebruik maken van de HELPLINE+-diensten? Neem gewoon contact op met de technici in de desbetreffende Support-helpdesk. Zij zullen u graag adviseren over welk aanbod de beste oplossing is voor uw toepassing. Hier krijgt u ook informatie over de noodzakelijke voorwaarden voor de desbetreffende service, bijvoorbeeld voor de vereiste toegang op afstand, de beschikbaarheid en kwalificatie van uw medewerkers voor ondersteuning op locatie bij de productie en over de kosten.

Contactpersoon – Service

Service-ondersteuning

+32 54 51 52 10

service@heidenhain.be

HEIDENHAIN Service News

Onze nieuwsbrief HEIDENHAIN Service News, houdt u op de hoogte over de HEIDENHAIN Service afdeling.

Abonneer u op onze nieuwsbrief en ontvang informatie en updates.